Inspirace je v kávě

Inspirace je v kávě 

Každý má nějaké své rituály, které mu pomáhají v plnění povinností nebo třeba v odpočinku. Mám takových rituálů několik. Třeba rituál kávově-psací.

Stává se, že mě přepadne dobrá psací nálada, otevřu notebook a prsty samy skáčou po klávesnici, aniž bych se musela nějak více soustředit. Jindy se k psaní naopak nutím a skoro mi to nejde. V obou případech je jedno, zda si píšu jen tak pro radost, nebo zrovna pracuji na nějaké zakázce. Naštěstí mám na psací blok účinný lék. Káva dělá divy.

Každého v této souvislosti napadne, že mi pomůže kofein. Probere mě a lépe se díky němu soustředím. Účinky se ale dostavují mnohem dříve, než by mohl kofein účinkovat. Klidně i předtím, než se kávy pořádně napiju. (Šíří se kofein vzduchem...?)

Přišla jsem tedy s jasnou teorií: Stačí mi, že kafe postavím na stůl a usadím se k němu. Tím se tak nějak zkoncentruju, zbavím se roztěkanosti a můžu začít pracovat.

Teorii jsem věřila až do jednoho slunečného dne.
Nevěděla jsem si rady s jednou zakázkou, vůbec mě nenapadalo, jak téma uchytit.
Namlela jsem kávu, dala jsem ji do french pressu, zalila ji horkou vodou... a než jsem mohla hotovou kávu nalít do hrnku, nápad byl na světě! Takže mi stačí samotá příprava kávy...?
Těžko říct.


Jisté je, že s kávou mi jde práce mnohem lépe.
Půjde to tak, dokud si nepoliju klávesnici. Popravdě se divím, že se to ještě nestalo...



EDIT 31. 7. 2019: Už se to stalo...

Kája


Žádné komentáře:

Okomentovat